ANALYSIS OF THE TECHNICAL-SCIENTIFIC CONTENT OF ADVERTISING MATERIAL OF SUPPLIES FOR COMPOUNDING PHARMACIES

Authors

  • Ana Claudia Tomaz Robles Centro Universitário Ingá Rod. PR 317, 6114 | CEP: 87035-510 | Maringá-PR | Saída para Astorga | 44 3033­-5009
  • Rosane Lopes de Almeida Centro Universitário Ingá Rod. PR 317, 6114 | CEP: 87035-510 | Maringá-PR | Saída para Astorga | 44 3033­-5009
  • Rogerio Tiyo Centro Universitário Ingá Rod. PR 317, 6114 | CEP: 87035-510 | Maringá-PR | Saída para Astorga | 44 3033­-5009
  • Gisely Cristiny Lopes Centro Universitário Ingá Rod. PR 317, 6114 | CEP: 87035-510 | Maringá-PR | Saída para Astorga | 44 3033­-5009

DOI:

https://doi.org/10.14450/2318-9312.v28.e4.a2016.pp247-252

Keywords:

Marketing, Compounding Pharmacy, advertising campaigns, reliability of the information.

Abstract

several pharmaceutical formulations, containing drugs usually sold by mainstream pharmaceutical companies. Moreover, Brazilian compounding pharmacies have been focusing on formulations of dermatological and homeopathic products. The advantage of Compounding Pharmacy for the patients is the supplying unique and customized pharmaceutical
dosage forms. Increasing the number of compounding pharmacies in Brazil, arose the need for the promotion of products and prices, which lead to strategies for the advertisement of goods and services. Therefore, the aim of this study was to analyze the advertising language used by suppliers of pharmaceutical raw materials to the Compounding Pharmacy sector. In the cases analyzed, the images used in the promotional literature of drug supplies are seductive, used to cause impacts on the patients and buyers, so that, to influence their purchase decision. The marketing strategies
usually explore human bodies pictures/figures, comparing the before and after the treatment, mainly those supplies used in compounding products for the obesity treatment and beauty products (for facial peeling, hair loss, and others).
The obtained results indicated that the promotional literature usually uses marketing strategies to stimulate consumer desires, such as skinny female images, instead of information about efficacy and safety.

Author Biographies

Ana Claudia Tomaz Robles, Centro Universitário Ingá Rod. PR 317, 6114 | CEP: 87035-510 | Maringá-PR | Saída para Astorga | 44 3033­-5009

Acadêmico do curso de graduação em Farmácia do Centro Universitário Ingá

Rosane Lopes de Almeida, Centro Universitário Ingá Rod. PR 317, 6114 | CEP: 87035-510 | Maringá-PR | Saída para Astorga | 44 3033­-5009

Acadêmico do curso de graduação em Farmácia do Centro Universitário Ingá

Rogerio Tiyo, Centro Universitário Ingá Rod. PR 317, 6114 | CEP: 87035-510 | Maringá-PR | Saída para Astorga | 44 3033­-5009

Possui graduação em Farmacia bioquímica pela Universidade Estadual de Maringá (1996), especialista em Farmacologia, mestrado em Ciências da Saúde pela Universidade Estadual de Maringá (2005) e doutorado em Ciências da Saúde pela Universidade Estadual de Maringá (2014). Atuou profissionalmente por mais de 10 anos em farmácia de dispensação. Atualmente é professor da Faculdade Ingá, membro da comissão de ensino do Conselho Regional de Farmácia do Estado do Paraná e coordenador do curso de farmácia da Faculdade Ingá. Tem experiência na área de Parasitologia, com ênfase em zoonoses e em Farmácia de dispensação.

http://lattes.cnpq.br/2206948147037212

Gisely Cristiny Lopes, Centro Universitário Ingá Rod. PR 317, 6114 | CEP: 87035-510 | Maringá-PR | Saída para Astorga | 44 3033­-5009

Possui graduação em Farmácia pela Universidade Estadual de Ponta Grossa (1997), mestrado em Ciências Farmacêuticas pela Universidade Estadual de Maringá (2003) e doutorado em Ciências Farmacêuticas pela Universidade Estadual de Maringá (2009). Atualmente é professora adjunto da Faculdade Ingá e farmacêutica da Prefeitura do Município de Maringá . Tem experiência na área de Farmácia, com ênfase em Desenvolvimento analítico, atuando principalmente nos seguintes temas: controle de qualidade, fitoquímica de polifenóis e tecnologia de fitoterápicos.

http://lattes.cnpq.br/1318626960473369

Published

2016-12-27

How to Cite

Robles, A. C. T., Almeida, R. L. de, Tiyo, R., & Lopes, G. C. (2016). ANALYSIS OF THE TECHNICAL-SCIENTIFIC CONTENT OF ADVERTISING MATERIAL OF SUPPLIES FOR COMPOUNDING PHARMACIES. Infarma - Pharmaceutical Sciences, 28(4), 247–252. https://doi.org/10.14450/2318-9312.v28.e4.a2016.pp247-252

Issue

Section

Original article